Branded Partnerships Director

Vacature gesloten

Branded Partnerships Director

De Stroom ontwikkelt constant per samenwerking een strategie om op inhoudelijk en commercieel vlak succes te behalen. Er is namelijk niet één formule of manier om een format uit te rollen, merk op te bouwen of ons publiek te bereiken. Zo co-produceren we de podcast Lotte’s Hotline in samenwerking met BNNVARA of de podcast Radio Pedis met Omroep Zwart. We bouwen samen met makers aan eigen kanalen met programma’s als Rookworst en Matchday. De samenwerkingen met merken en mediabureaus spelen hierin dan ook een grote rol. Door nieuwe formats uit te rollen in samenwerking met merken creëren we relevante campagnes die impact maken en onze doelgroep aanspreken op een authentieke en organische manier.

Wij zijn op zoek naar een Brand Partnerships Director, iemand die samen met de directie de afdeling blijft (door)ontwikkelen en meebeweegt met het veranderende medialandschap. Je bent de kartrekker en iemand die gedreven wordt door onze inhoudelijke missie om onze vette, eigenzinnige ideeën daadwerkelijk te realiseren.

Het team

Het team bestaat uit meerdere salesmanagers en projectmanagers. Ook werk je veel samen met het creatieve team om de beste ideeën, pitches en strategieën uit te werken. Op dagelijkse basis werk je nauw samen met de directie. De afdeling staat centraal binnen De Stroom, hierdoor heb jij ook toegang tot alle resources binnen de organisatie. 

Wat ga je doen?

  • Als Brand Partnerships Director ben jij het aanspreekpunt voor alle (potentiële) klanten en de verschillende sales partijen.

  • Jij rapporteert rechtstreeks aan de directie.

  • Jij bouwt mee aan de afdeling, hebt een waardevolle stem en voorziet het MT van input vanuit de markt. Hierop baseren zij de strategie op vlak van branded content en sales.

  • Jij bouwt en onderhoud alle relaties met merken, mediabureaus en agencies.

  • Jij bent op de hoogte van alle ontwikkelingen op de markt en weet waar de mogelijkheden liggen voor nieuwe opdrachten.

  • Opdrachten binnenhalen is vanzelfsprekend voor jou. Jij bent gedreven om de inhoudelijke en strategische samenwerkingen op te zetten en uit te bouwen met klanten en partijen.

  • Jij bent op de hoogte van alles wat wij maken (omdat je hier intrinsiek in geïnteresseerd bent) en kunt dit ook overbrengen bij externe partijen.

  • Je zet alle middelen in die nodig zijn om de samenwerking tot een succes te maken.

  • Je bent geïnteresseerd in rapportages en maakt ook gebruik van data om creatieve en inhoudelijke plannen mee te onderbouwen.

Wat kom jij brengen?

  • Iemand met minstens vier jaar werkervaring in mediasales en/of advertising.

  • Iemand die op de hoogte is van en affiniteit heeft met de ontwikkelingen in de mediawereld en digitale media.

  • Jij zet jouw tanden graag ergens in en weet iedereen (intern en extern) te overtuigen, enthousiasmeren en activeren met jouw aanpak.

  • Jij bent commercieel, herkent kansen en weet (snel) te handelen om resultaten te boeken.

  • Jij bent vooruitstrevend en bent altijd bezig met het doorontwikkelen van jezelf en je eigen skills.

  • Jij bent goed in het opmaken en presenteren van pitches.

Wat bieden wij?

  • Een jong, talentvol, kritisch en uitdagend team.

  • Een werkomgeving waarin je jouw eigen manier van werken kunt implementeren en doorontwikkelen.

  • Een werkomgeving waarin je jouw netwerk kunt uitbreiden op allerlei vlakken, kunt doorgroeien en leren.

  • Een marktconform salaris met bonusregeling en fulltime dienstverband.

  • 25 vakantiedagen per jaar op basis van een fulltime dienstverband.

  • Pensioenopbouw.

  • Macbook in bruikleen.

Overige voorwaarden:

  • Toegang tot OpenUp; krijg op een laagdrempelige manier toegang tot goede gesprekspartners (erkende psychologen) en interessante workshops over belangrijke onderwerpen zoals energie, gezondheid of slaap.

  • Makkelijk toegang tot shows.

  • 1 vrij besteedbare dag per jaar die jij belangrijk vindt (dit kan een dagopleiding zijn, het Suikerfeest, een dag Lowlands. Een dag die belangrijk is voor jou).

Fremantle
The place creatives call home

Great ideas can come from anywhere. Which is why we’ll go anywhere to find the stories that haven’t been told and to tell them like no one else can. We connect the best creative talent and create timeless shows. Irresistible entertainment. From every corner of the world. For every corner of the world. The place creatives call home. The place we call home.

De Stroom is een snelgroeiend medialabel en kern van gezamenlijk netwerk van eigenzinnig talent, populaire platformen en kanalen. Met wortels in de pop- en internetcultuur ontwikkelen wij creatieve, uiteenlopende podcasts en videoproducties. Samen met toonaangevend, maar ook nieuw, fris talent - zowel voor als achter de schermen - creëren, ontwikkelen, produceren, distribueren en monetizen wij programma’s en podcasts waarbij de inhoud altijd centraal staat. 

De Stroom is een Fremantle Company. Fremantle Nederland is onderdeel van, één van ’s werelds grootste televisieproducenten. Per jaar creëert, ontwikkelt, produceert en distribueert Fremantle ruim 12.000 uur aan programma’s, en meer dan 70 formats in meer dan 30 landen. Je kent Fremantle onder andere van RTL Boulevard, The Masked Singer, Heel Holland Bakt, B&B Vol Liefde, Holland’s Got Talent, Ex On The Beach, Bureau Arnhem, Dream School, Mocro Maffia, Dirty Lines en Judas II.

Fremantle maakt producties met veel oog voor duurzaamheid en min mogelijk verspilling. Ons hele kantoor heeft groene energie en alle initiatieven/producties worden gemeten, zodat duidelijk is hoe duurzaam of groen een bepaald proces of productiewijze is.

Fremantle Nederland blijft groeien en daarom zijn we altijd op zoek naar talenten, zowel voor onze producties als voor de overhead teams zoals Finance, HR, Communicatie, Legal, IT.

Solliciteren?

Heb je direct zin om aan de slag te gaan? Solliciteer dan nu. Je krijgt binnen twee weken na ontvangst van je sollicitatie altijd een reactie. Zit je bij de eerste selectie, dan zullen we telefonisch contact met je opnemen om een afspraak in te plannen!